Съдържание
Български традиции
Преди няколко години създадохме спектакъл наречен „Oгния“ той беше вдъхновен разбира се от най-огнената част наИ българските традиции - нестинарството.
Направихме колаборация с една от нестинарските фамилии в страната.
Те ни поканиха да работим заедно и ни повериха възможността да направим един по съвременен прочит на нестинарството.
Потърсихме корените му в тракийското минало преди съвременният прочит на християнският съвременен вариант с икона на празника на св.св. Константин и Елена, защото ние, във Fireter, винаги сме се увличали от древни и мистични посоки.
Използвахме една творческа идея, която винаги очарова обществото и в същото време свързва творчеството с традицията.
Kонферансието със страна музикална машина печка, което танцува и кани публиката при него на сцената.
Hо накрая уморен заспива и му се присънва всички тези божествени създания и огнени исполини танцуващи върху жарава.
Нови технологии
Винаги обръщаме внимание внимание на технологичните иновации.
Технологиите ни помагат да направи футуристично впечатляващи костюми.
Използваме както LED технология, така и печат на плат с UV цветове.
Но най-голямото предизвикателство е да комбинирате дизайн на костюми, музика и хореография.
Основните професионалисти, които дълги години ни помагат да съберем тези парчета, са костюмът Боян Христов, композиторът Климен Дичев и балет „Арабеск“.
Сътрудничество
Пробвам нещо ново при всяка възможност.
За последното десетилетие българският арт проект FIRETER участва в най-престижните европейски събития.
Например, „Пловдив - 2019“ Европейска столица на културата (България), Фестивалът в Гластънбъри (Англия), Фестивал „Рудолщат“ (Германия), STF Атина (Гърция), Международен „Панаир Измир“ (Турция), увеселителен парк в Сочи (Русия), магически фестивал „Сибиу“ (Румъния).
В неотдавнашното партньорство с британската компания за изкуства Walk the Plank опитах да изнасям лекции в School of Spectacle (2017) и School of Participation (2019).
Аз изнесох презентации на практикуващи творци от 7 държави, споделящи моя опит в организацията на събития на открито.
Повече подробности можете да намерите тук.
Този опит ме вдъхнови да проуча нови начини за взаимодействие с нашите фенове и да създам видео урок - как да се създаде хартиена шапка, използвайки хартия, дървени стриготии и боя.
Повече сътрудничество
Друго необичания опит в рамките на многостранното сътрудничество с Walk the Plank беше участието в Международния ден на доброволците в Пловдив (декември 2019 г.).
Заедно с доброволци и екипи от други културни столици развеселихме града с фантастично шествие.
Водехме парада с моята колежка, талантлива пловдивска актриса на кокили Диана Танкова и пловдивския ученик Акис Пандис, които носеха огромна птица, символът на доброволците на „Пловдив – 2019“.
Беше невероятно да водя огромна многонационална тълпа с фенери, които дойдоха в Пловдив, само за да създадат това събитие.
Костюми
Когато някой ме попита кой от нашите костюми е най-любимият ми, никога не мога да направя избор.
Това е сякаш да попитат родител кое от децата си обича повече :)
Наскоро нашата публика ще може да усети какво е да си в „нашата кожа“.
В момента с колеги артисти взехме едно пространство в Culture Lab и да го превърнем като място за тренировки, срещи и перформанси.
Ще изложим също нашите костюми.
И гистите ще могат да се обличат с наша помощ разбира се с изберат от тях костюм да им се създава грим и след това да могат да се снимат превъплатени като един от нас.
Между другото, вече сме изложили нашият Охлюмобил там.
Риск
„Най-опасният“ костюм, който имаме, е гигантски богомол.
Това е кукла на 4 кокила, която се извисява над 6 метра височина.
Bътрешността има вода за артиста защото има риск да се обезводни, както и малки вентилаторчета които да внасят въздух.
Ето толкова сложни са нещата понякога и много малко хора от екипа дръзват да управляват тези чудовища.
Гигантската богомолка е невероятна за гледане, но трудна за изпълнение, много малко изпълнители от нашия екип се осмеляват да управляват чудовището.
Специално разрешение
Когато става въпрос за уникалност, понякога се налага да оспорваме стереотипите.
И като говориме за уникалност ето още една.
Срешнахме се с ръководството на пожарна безопасност в България, които ни даваха разрешителното да внесем един тон жарава в зала две на НДК.
Тогава те ни казаха : и ние одговорихме : „така се пише история“ За едно от нашите шоута трябваше да внесем тон жарава в зала две на НДК (София).
Когато кандидатствахме в ръководството на пожарна безопасност в България, за да получим тяхното разрешение, те ни попитаха:
„Осъзнавате ли че никой досега не е получавал подобно разрешително?“
И ние отговорихме: „Така се пише историята именно с първите крачки :) “.
Селфи
Селфито се превърна в най-емоционалната форма на взаимодействие с нашите зрители.
Всеки иска да улови момента на взаимодействието с 3-метров фантастичен гигант на кокили.
Винаги сме готови да провеждаме фотосесии с нашата публика във всякаква среда: на български плажове, германски площади, британски тревисти площи и кални блатове и дори в руски ледени дворци при минус 45 ...
Е, да направим фотосесии с актьори на кокили по-безопасно, трябва да избягвате бързи движения, тъй като реакцията ни се забавя заради допълнителните 5 килограма на всеки крак.
Като зрител
Харесвам театъра във всичките му форми.
Намирам комедията за особено труден жанр и винаги съм й се възхищавал.
Последното представление беше театър „Cълза и Cмях“.
Трябва да призная, че трудно е на човек който обикновено е и другата страна на сцената да е сто процентов зрител.
Bинаги имам моменти в които ще ти е интересно да се питаш как технически са решили декора или осветлението или костюмите.
Hякак по силно е от теб…
Предстояще събитие
В началото на септември ще представим нова вълшебна приказка на стадиона в Пловдив.
Сюжетът свързва древни времена, смели герои и огън.
Един от нашите приятели е написал историята за нас, а друг в ролята на разказвач го е записал.
Ще бъде в нашия традиционен приказен стил.
Надявам се, COVID 19 няма да ни накара да променим плановете.
Една от най-силните ни точки е индивидуалният подход към мястото и аудиторията.
Винаги сме в търсене на нови изрази и интерпретации на улично представяне и шоу.